Saturday 23 July 2011

Warna Warni Kehidupan...

Salam semua...hmm...aku rasa ari nie bosan sgt2 sbb housemate aku semua xde..so,aku rasa lebih baek aku update blog yg dh lama aku x post kn something kt korg semua...aku just nk share ngan korg ape yg aku dh bace bg bangkit kn semangat aku yg lembik,lemah,longlai nie..aku nie asyk malas...malas...malas je...ptt gak mak selalu bebel kt aku nie...

*Pape pon nie ade serba ckit tips utk sama2 kite memotivasikn diri kite nie...yupp!!

No 1 :-
Kejayaan bergantung kepada apa yang anda lakukan dengan diri anda. 
Kegagalan bukan muktamad. Kita gagal kerana terlalu cepat 
mengaku kalah dan mudah putus asa.

No 2:-

Saya tidak kalah apabila saya berada di bawah. Saya hanya kalah sekiranya saya tidak bangun semula dari bawah. 
Buatlah apa yang anda mampu buat, dengan apa yang anda ada dan di mana sahaja anda berada kerana tiada alasan di dalam kamus pemburu kejayaan. 
Secara semulajadi semua manusia itu sama, tetapi ilmu menjadikan mereka cukup berbeza.

No 3 :-
Rahsia kejayaan cuma ada dua perkataan, TRY (cuba lagi) HARDER (lebih kuat). 

No 4:-
Kemahuan adalah umpama orang buta yang perkasa mendukung orang lumpuh yang dapat melihat. 
Tidak ada manusia yang dengan sendirinya menjadi cerdik. 
Kesusahan yang dialami kerana berusaha untuk berjaya hanya sekejap sahaja kemudian akan senang seumur hidup. 



No 5 :-
Memulakan sesuatu itu adalah hebat tetapi menyelesikannya adalah lebih hebat! 
Kebanyakan orang gagal bukan kerana bodoh tetapi mereka gagal kerana melakukan kerja bodoh. 
Manusia yang berakal ialah manusia yang suka menerima dan meminta nasihat.






Rancanglah masa depan anda kerana di situlah anda akan menghabiskan hidup anda.




3 comments:

  1. tanpa usaha yg gigih untuk berjaya pasti x mendatangakn hasil apa2..

    ReplyDelete
  2. masih terpkir2 lg ape yg akan jd pd mse hdpn kn? =.=''

    ReplyDelete